חיפוש עבודה בהייטק
יכול להיות עבודה אבל יש גם חיפוש עבודה מסוג אחר בהייטק, כזה שדורש להפעיל יצירתיות. הנה סיפורם של שני אנשים שנקטו בחיפוש עבודה יצירתי. לשניהם לא היה ניסיון קודם. כדי להגשים את השאיפות שלכם בקריירה במהירות, עליכם להיות "פרה סגולה".
הנה דוגמאות לכיצד שני מחפשי עבודה ללא ניסיון קודם בהייטק ולמעשה ללא ניסיון "פורמלי" קודם בשוק העבודה נקטו בגישת ה"פרה הסגולה", התבלטו מאוד וגם מצאו עבודה ממש מהר.
רוב מחפשי העבודה מחפשים עבודה "בשיטות סטנדרטיות" של חיפוש עבודה. רובם שולחים את קורות החיים שלהם לחברות השמה ומחפשים משרות בלוחות דרושים. יש הרבה פחות מחפשי עבודה שמפעילים את הנטוורקינג שלהם במהלך חיפוש העבודה שלהם (למרות שזה אחד האפיקים הכי יעילים). ישנם עוד פחות מחפשי עבודה שמחפשים עבודה בדרכים יצירתיות ומעזים להיות "פרה סגולה". המונח "פרה סגולה" הומצא ע"י סת' גודין ומטרתו להצביע על משהו חדשני, יוצא דופן, יצירתי, חשיבה מחוץ לקופסה.
מתי ראיתם לאחרונה פרה סגולה? אני מניחה שאם הייתם רואים פרה סגולה, הייתם זוכרים אותה לכל החיים כי זו היתה הפרה הסגולה היחידה שהייתם רואים בכל ימי חייכם. כדי לבלוט בתהליך חיפוש העבודה שלכם ושמגייסים יזכרו אתכם עליכם להיות "פרה סגולה". הנה שתי דוגמאות לכיצד שני מחפשי עבודה שהפעילו הרבה מאוד יצירתיות במהלך חיפוש העבודה שלהם. נקטו בגישת ה"פרה הסגולה" ובמקרה או שאולי לא במקרה שניהם עשו חיפוש עבודה בהייטק ולשניהם לא היה ניסיון קודם.
הנה כמה דרכים יצירתיות לחיפוש עבודה של מועמדים בישראל:
דוגמא מספר 1 לחיפוש עבודה בהייטק למועמד ללא ניסיון קודם בדרכים יצירתיות:
תכירו, אבישי סם ביטון, בחור בן 23 בסה"כ שמחפש תפקיד שיווקי. לאבישי יש תואר ראשון במנהל עסקים שאותו הוא למד תוך כדי שירותו הצבאי וכיום הוא לומד לתואר שני בהתנהגות ופיתוח ארגוני.
עד כאן אין פה שום דבר מיוחד אלא מדובר בעוד "מישהו" שמחפש עבודה.
אבישי עשה דבר שהוא די מיוחד בנוף חיפוש העבודה הישראלי ובכך הפך ל"פרה סגולה". אבישי הוכיח את היצירתיות השיווקית שלו דרך שני קמפיינים שהוא הקים.
קמפיין ראשון:
Nirit Cohen – Hire Avishai Bitton
מי שלא מכיר, נירית כהן היא מנהלת משאבי אנוש של אינטל ישראל.
הבלוג שהקים אבישי:
http://niritcohen.blogspot.co.il/
האתר של אבישי, נכון לרגע זה, זכה ליותר מ -400 שיתופים ברשתות החברתיות ו- 93 איש עשו Like לאתר.
בנוסף אבישי גם הקים קמפיין פרסום ממומן במנוע החיפוש של גוגל עם פנייה ישירה לנירית כהן:
אבישי הקים בלוג נוסף למנהלת משאבי האנוש של Fab28 באינטל.
http://marina-tamari-kobaivanov-intel.blogspot.co.il
באתרים הללו ניתן למצוא המלצות על אבישי, תעודות הסמכה והצטיינות, קורות חיים ודברים נוספים שממחישים את הכישורים המקצועיים, היצירתיות והמוטיבציה שלו להשתלב בארגון, כגון:
תרשים זרימה – איך אני, אבישי סם ביטון, יכול לעזור לכם:
קמפיין שני:
לפני שאבישי הרים קמפיין לאינטל, הוא הרים קמפיין לגוגל.
http://workatgoogleisrael.blogspot.co.il
ראיינתי את אבישי בנוגע לפעילות חיפוש העבודה שלו בחברות הייטק ושאלתי אותו למה הוא עשה את מה שעשה…
אבישי: הקמתי את הקמפיינים האלו כי בעבר התראיינתי וראיתי שיש למראיין על השולחן ערימות של קורות חיים. התמריץ שלי להקמת הקמפיינים היה כדי "לא להיות עוד אחד בערימה ושם זה נגמר". לדברי אבישי, בשוק העבודה של היום מועמדים לא מקבלים תשובות והוא רצה להימנע מהמצב הזה.
נורית: כמה זמן לקח לך להקים אתר כמו האתרים שהקמת?
אבישי: לוקח כמה שעות בסה"כ להרים אתר כזה אבל לוקח הרבה יותר זמן לחשוב מה לרשום וכיצד להביא את הקול הייחודי שלי שייצג אותי בצורה הכי טובה. הקופירייטינג זה מה שדורש חשיבה ומאמץ. חשוב לי היה להראות כמה אני באמת רוצה לעבוד בחברות ההייטק הללו ושקורות החיים שלי לא יהיו עוד קורות חיים.
אבישי לא התקבל לאינטל או לגוגל אך קרו הרבה דברים מעניינים לאבישי כתוצאה מחיפוש העבודה היצירתי שלו בחברות הייטק ואבישי חיפש עבודה בהייטק ולא היה ניסיון פורמלי קודם.
אז מה יצא לאבישי מזה?
- אבישי קיבל מנירית כהן, מנהלת משאבי האנוש של חברת ההייטק אינטל, תגובה אישית דרך לינקדאין. נירית כתבה לאבישי שהיא ומרינה קיבלו את הפנייה שלו דרך האתר ושכרגע אין לאינטל משרות רלוונטיות עבורו אך במידה ויהיו, הם ישמחו לפנות אליו.בעידן שבו מועמדים לא מקבלים בכלל תגובה בנוגע למועמדותם, לקבל תגובה אישית למייל ממנהלת משאבי אנוש של אינטל ישראל, זה בהחלט הישג.
- זה מה שקרה עם חברת ההייטק גוגל – אבישי השיג פגישה אישית של כ- 45 דקות עם אפרת דגן, מובילת גיוס בגוגל ישראל.
- עובדים מאינטל ישראל ועובדים מגוגל ועובדים ממקומות נוספים, הפכו להיות סוכנים של אבישי, הם שלחו לו הפניות למשרות המתפרסמות בחברות ההייטק בהם הם עובדים.
- אנשים הגיבו לקמפיין הזה בקבוצות ברשתות החברתיות ומנהלי משאבי אנוש הגיבו גם כן. נרשמו תגובות כגון: "אל תחכו שנירית תיקח אותו, תפנו אליו אתם".
- אבישי קיבל הרבה הודעות למייל האישי שלו.
- קיבל פניות ממעסיקים מחברות הייטק שהתרשמו מהקמפיין שלו
- אבישי התקבל לעבודה כלבבו תוך חודש בלבד בחברת הייטק קטנה ומגניבה, חברת סטרטאפ ושם הוא עוסק בתחום שבו הוא רצה לעסוק בו שזה שיווק.
דוגמא מספר 2 לחיפוש עבודה בהייטק למועמד ללא ניסיון קודם בדרכים יצירתיות:
The Candidate for the Pijama
"המיליונר בפיג'מה" (יגאל פינס), מומחה לשיווק תוכניות שותפים באינטרנט ובלוגר, חיפש עובד מתחיל לקידום אתרים שאותו הוא ילמד ויכשיר. הוא נתקל במודעה ממומנת בפייסבוק שיועדה עבורו והובילה לוידאו ממועמד שמאוד רוצה לעבוד אצלו.
חשוב לי שתשימו לתגובה של המעסיק שמתלהב מהיצירתיות של המועמד שפנה וגם הודיע שהוא ישלח מייל למועמד ויתקדם איתו. לא בדקתי אם המיליונר בפיג'מה קיבל את אותו מועמד לעבודה אך אין זה משנה. מה שמשנה זה שהמועמד הצליח להיות "פרה סגולה" ולייצר מהפנייה שלו הזמנה לריאיון עבודה. בנוסף, המועמד הזה ייצר התלהבות אצל המעסיק עוד לפני שהוא הגיע לראיון עבודה. זאת אומרת, המועמד הזה מתחיל את שלה המיונים עם הרבה נקודות שכבר נרשמו לזכותו. אני מניחה שאם הוא מועמד נחמד ויש לו את הכישורים שהמעסיק מחפש, הוא יתקבל לעבודה. המועמד הזה קיבל הרבה קרדיט בנוגע לרצון שלו ללמוד ולהשקיע בעבודה אצל ה"מיליונר בפיג'מה". התלהבות ורצון ללמוד ולהשקיע זה מה שחשוב למעסיקים שמחפשים עובדים ללא ניסיון קודם.
בסיכומו של דבר
אין זה משנה אם המועמדים היצירתיים הללו, מועמדי "פרה סגולה" התקבלו לעבודה אצל המעסיק הספציפי שאליו הם פנו, מה שחשוב זה שהמעסיקים שאליהם הם פנו, חזרו אליהם ומה שעוד יותר חשוב זה שהמיזמים שלהם ייצרו להם הזדמנויות עבודה נוספות אצל מעסיקים אחרים. דבר נוסף שחשוב זה שהמעסיקים שכן רצו להמשיך את התהליך, מאוד התלהבו מן המועמד עוד לפני שלב ראיון העבודה.
מועמדים אלו העזו להיות "פרה סגולה", העזו להיות שונים, העזו להתבלט בחיפוש העבודה שלהם ולנקוט בשיטות לא שגרתיות ויצירתיות. כאשר נוקטים בשיטות יוצאות דופן, תתקבלנה תוצאות יוצאות דופן – חוזרים אליהם, פונים אליהם, הדלתות נפתחות ויותר אפשרויות נחשפות בפניהם.
במילים אחרות, הם הצליחו להעלות את ה"רייטינג" שלהם בצורה ניכרת בתקופה שבה רוב המועמדים פשוט שולחים קורות חיים והם "עוד קורות חיים אחד בערמה". מי שמעלה את הרייטינג שלו, מצליח לתפוס את תשומת הלב של המגייסים בצורה הרבה יותר טובה ממסמך קורות חיים סטנדרטי.
אפילו שאתם עובדי הייטק ואפילו שאתם יכולים להיות פרה סגולה כמו שני מחפשי העבודה לעיל, לפני שאתם נוקטים בשיטת ה"פרה הסגולה" מומלץ פשוט להתחיל קודם כל בכתיבת קורות חיים מקצועית, כזו שממגנטת מעסיקים – לחצו כאן לקבל את 9 הטיפים למגנוט מעסיקים בעזרת קורות חיים
האם ההשקעה משתלמת?
מועמדים אלו נקטו בחשיבה מחוץ לקופסה ובלטו מעל שאר מחפשי העבודה כמו שפרה סגולה בולטת על רקע הנוף של פרות רגילות שנראות פחות או יותר אותו הדבר. הם גם קיבלו תוצאות הרבה יותר טובות לעומת מחפשי העבודה שנקטו רק בדרכים הסטנדרטיות והמקובלות. אם הסטטיסטיקה של למצוא עבודה בישראל עומדת על 8 חודשים , אבישי שהיה ללא ניסיון קודם, מצא את העבודה הראשונה שלו בהייטק בתוך חודש אחד בלבד! נכון שהוא השקיע מעבר למה שעושים מחפשי העבודה האחרים אך האם זה לא היה שווה את זה?! במקום לחפש עבודה במשך חודשים רבים, הוא מצא את משרת חלומותיו תוך חודש אחד בלבד. בואו נצא מנקודת הנחה שהוא חסך "רק" 7 חודשים של אבטלה, ההשקעה שהוא השקיע בטלה בשישים לעומת התוצאה שהוא קיבל. הוא בסה"כ השקיע כמה שעות בודדות של עבודה ועשה משהו אחר, משהו שונה, משהו שתפס את תשומת לבם של המעסיקים.
ההשקעה בחיפוש עבודה יצירתי כאשר הופכים לפרה סגולה, זו השקעה מאוד משתלמת. אבל… אולי לך זה נראה השקעה מטורפת כי אתה לא יודע לעשות את הדברים שאבישי עשה. אבל… אם היית יודע, אז לא היית חושב שמדובר בהשקעה עצומה. אבישי בסה"כ הדגים את מה שהוא יודע לעשות. אם אתה מנהל פרויקטים, אף אחד לא מצפה ממך לעשות קמפיינים כאלו וממש שאין צורך בכך אך אתה כן יכול לעשות משהו אחר ושונה בתחום שלך. אם תחשוב, אני בטוחה שגם תמצא את הדרך לבטא את היצירתיות בתחום שלך.
אבישי טען ובצדק שרוב העבודה שלו היתה על התוכן – מה לכתוב שייצג אותו בצורה נאמנה. גם אם אתם לא חושבים לפתוח מחר בקמפיין לחיפוש העבודה הבא שלכם בהייטק, כדאי שלפחות תחשבו על מה שאתם כותבים בקורות החיים שלכם. זמן חיפוש העבודה בהייטק יתקצר משמעותית אם תשקיעו ב(קורות) החיים שלכם.
אם אתם בכירים ואנשי הייטק, אפשר לנקוט בשיטת ה"פרה הסגולה" כבר כאשר אתם כותבים את מסמך קורות החיים שלכם. לחצו כאן בשביל כתיבת קורות חיים מנצחים להייטק ובכירים
חיפוש עבודה בהייטק ללא ניסיון בדרכים יצירתיות – סיכום ומסקנות
מחפשי העבודה הללו, למעשה בידלו את עצמם מן ההמון של מחפשי העבודה בהייטק. הקמפיינים הללו, גרמו למעסיקים נוספים לפנות אליהם ולעשות איתם נטוורקינג. הקמפיינים הללו קישרו אותם עם כל מיני אנשים חדשים ופתחו בפניהם הזדמנויות חדשות.
למרות ששניהם באים ללא ניסיון על הנייר, הם האמינו שמגיע להם לקבל את העבודה שהם רוצים והם פעלו בשביל להשיג את זה. קודם כל תאמין ורק אח"כ תוכל להשיג. אם לא תאמין שמגיע לך לקבל את מה שאתה רוצה, גם אם תפעל להגשים אותו, זה לא יקרה. בשביל זה יש את הפוסט של איך לתכנת את התת מודע לחשיבה חיובית כדרך חיים.
8 תגובות על “חיפוש עבודה בהייטק ללא ניסיון בדרכים יצירתיות”
אתם בסדר?
למי יש כסף להשקיע בכל זה?
במקרה שלהם, אין פה השקעה כספית למעט הקמפיינים בגוגל ובפייסבוק שעלותם זניחה (לא יותר מעשרה שקלים).
ההשקעה, כפי שציין אבישי, היא בעיקר במחשבה ובקופירייטינג וגם ההקמה לוקחת כמה שעות.
עם זאת, ההשקעה הייתה משתלמת כי הם הצליחו לפחות להשיג ראיון עבודה ואפילו ליצור פניות מצד מעסיקים נוספים.
מכיוון ששני המועמדים באים מתחום של שיווק באינטרנט, הם יודעים כיצד לבנות את הקמפיינים וכל מה שכרוך בכך. אפשר להגיד שהם הוכיחו את הניסיון, הכישורים והיצירתיות שלהם דרך הקמפיינים הללו.
אהבתי… בהחלט ניתן לראות את הערך המוסף מניהול "קמפיין" גיוס מצד המעומד ואיך זה יכול להיבא לו ערך מול מנהלי משאבי האנוש.
אחלה פוסט, תודה
גאה להיות אבא שלו, אגב למעוניינים/סקפטים הוא מצא עבודה בסטארט אפ כמנהל שיווק, עוד מעט חצי שנה שם.
שלום מוריס,
יש לך הרבה סיבות להיות גאה בבן שלך.
הוא מאוד יצירתי ומוכשר.
נורית
השקעה עצומה בשביל לחפש עבודה, פעם לשלוח קורות חיים היה מספיק
זו ממש לא היתה השקעה גדולה מצד אבישי.
דרך אגב, הוא התקבל לעבודה בתפקיד שתפור למידותיו בסטארט-אפ
וזה קרה שבועות בודדים אחרי פרסום הפוסט.
מבחינת אבישי, זה היה קלי קלות וזו ממש לא היתה השקעה גדולה.
אתה כותב שזו היתה השקעה גדולה כי אתה לא יודע לעשות את מה שאבישי עשה
ולכן זה נראה לך השקעה גדולה.
השקעה גדולה זה לשלוח קורות חיים כמו העדר ולחפש עבודה שנה-שנתיים.
זו השקעה גדולה.
אבישי השקיע ממש קצת זמן ועבודה וקיבל תשואה נהדרת.
שבוע טוב,
נורית