איך כותבים קורות חיים מרשימים שמייצרים ראיונות?

כתיבת קורות חיים מקצועית להייטק ובכירים

איך כותבים קורות חיים מרשימים שפותחים דלתות ומייצרים ראיונות?

השאלה היותר חשובה היא לא רק איך כותבים קורות חיים אלא איך כותבים קורות חיים מנצחים, כאלו שעושים את ההבדל בין עוד מסמך ב"ערימה" של קורות החיים לבין מסמך קורות חיים שתופס את תשומת לב המגייסים ומקבל פי כמה וכמה יותר פניות.
כל מחפשי העבודה ללא יוצא מן הכלל חייבים קורות חיים, זהו המסמך המרכזי והחשוב ביותר בתהליך חיפוש העבודה.
קורות חיים מרשימים מסבירים למה אתה מתאים לתפקיד ולמה לקחת דווקא אותך.

יש חשיבות מאוד גדולה לנושא של איך כותבים קורות חיים מרשימים מהטעמים הבאים:

1. פתיחת דלתות – קורות חיים מרשימים יפתחו לך לדלתות לתפקידים שאתה רוצה.
2. קורות חיים "תופרים" לך את הראיון עבודה – לפי איך שכותבים קורות חיים, נקבעים סיכויי ההצלחה שלכם בראיון. הרי את השאלות בראיון שואלים לפי קורות החיים.
מסמך קורות החיים הוא ה"מתווה" של ראיון עבודה. כאשר קורות החיים מרשימים, גם אתה יוצא מרשים בראיון. בנוסף, קורות חיים מרשימים, הופכים את הראיון לקל. לא צריך לעבוד קשה בשביל להרשים את המראיין.
3. קורות חיים מסבירים למה לקחת דווקא אותך – בהמשך לסעיף הקודם, הנה עוד סיבה שהראיון הופך לקל. הם מסבירים למה לקחת דווקא אותך והראיון הופך לקל. אתה לא צריך להיות אשף שכנוע. קורות החיים עושים בשבילך חלק ניכר מהעבודה.
4. הם עוזרים למקסם את השכר והתנאים – קורות חיים פותחים דלתות להזדמנויות שאתה רוצה ולכן הם כבר ממקמים אותך בטווח של השכר שאתה רוצה. המשא ומתן על שכר ותנאים לא מתחיל כאשר מגיע לשלב ההצעה או כאשר אתה "מה ציפיות השכר שלך?" המשא ומתן שלך מתחיל מהנקודה ששלחת את קורות החיים שלך. מהנקודה ששלחת את קורות החיים שלך, מתחילה אומנות הרושם. המעסיק מתחיל לתפוס את הערך שלך כבר ממסמך קורות החיים שלך. למעשה, המעסיק מתחיל לתמחר אותך, לפי איך שקורות החיים שלך נתפסים בעיניו. ככל שקורות החיים שלך נתפסים יותר מרשימים, אתה נתפס כ"שווה" יותר והוא יהיה מוכן לשלם לך יותר.

רוצה למצוא עבודה מתאימה מהר?

להתקדם בקריירה ולהרוויח יותר?

קבל קורס חינמי

איך כותבים קורות חיים מרשימים שפותחים דלתות להזדמנויות שרוצים וגם ממקסמים שכר?

קורות חיים ממותגים, קורות חיים בעלי מיתוג אישי עושים בדיוק את זה.
מה זה מיתוג אישי?
מתוך הויקיפדיה: איש השיווק האמריקאי טום פיטרס "מיתוג אישי" במאמר The Brand Called You, שפרסם בשנת 1997.הוא קבע כי מיתוג אישי אינו מתבסס על שיפור עצמי, אלא על "אריזה מחדש" או "מיצוב מחדש". כלומר, המיתוג לא נועד לשפר את האדם, אלא רק את האופן בו רואים אותו אחרים.

במילים אחרות, כתיבת קורות חיים היא כתיבה שיווקית. כאשר אנו עוסקים בכתיבת קורות החיים שלנו, אנו למעשה צריכים ל"שדר" דרך מסמך קורות החיים את מה שאנו רוצים שהצד השני יתפוס, יבין, יחשוב עלינו. אם אנחנו רוצים שהמעסיק יחשוב שאנחנו מעולים בתפקיד של מנהל בכיר, קורות החיים שלנו צריכים לשווק לו שאנחנו מעולים בתפקיד של מנהל בכיר. כל זאת, בלי הנוכחות שלנו.
קורות החיים שלנו, לא צריכים להיות כתובים כמו קורות החיים של שאר המנהלים. הם חייבים להיות ייחודיים לנו.
למעשה, כמו שלעסק יש מצגת עסקית-שיווקית, המצגת העסקית-שיווקית שלנו היא קורות החיים שלנו.

לתכנית הטורבו לחצו כאן! למצוא עבודה מהר, להרוויח יותר ולהגשים את עצמך



סיפור של לקוח שלנו שקיבל קורות חיים ממותגים

לפני הרבה שנים פנה אלינו איש הייטק בכיר, מנהל תחום תשתיות מחשוב, דירקטור בתחום ה- IT כדי לשדרג את קורות החיים שלו. לאחר תהליך, הוא קיבל קורות חיים ממותגים והתחיל לשלוח אותם ותוך חודש אחד בלבד הוא חתם על הסכם העסקה. הוא שלאחר השדרוג לקורות חיים ממותגים, התחילו לחזור אליו ולרוב המשרות שאליהן הוא פנה. הוא סיפר לנו שכאשר הוא התראיין לתפקיד של מנהל בכיר בחברת הייטק גלובלית ובין הגדולות והמוכרות ביותר בעולם. איש משאבי האנוש שראיין אותו התלהב מגרסת קורות החיים שלו ושאל אותו לגביה שאלות. איש ההייטק הבכיר, הגיע לראיון עבודה רביעי באותה חברה כאשר ראיון העבודה הרביעי היה אמור להיות ל"שם הפרוטוקול" אך בסופו של דבר תהליך הגיוס בחברה הספציפית הזו לא התגבש לידי הצעת חוזה מסיבות טכניות לגמרי. איש ההייטק הבכיר, עמד בכל הקריטריונים המקצועיים, לא קיבל בסופו של דבר הצעת חוזה כיוון שלא היה לו תואר אקדמי שמבחינת החברה הוא ייהרג ובל יעבור. קורות החיים שלו היו כל כך מרשימים שבאותה חברה אפילו לא שמו לב לעניין התעודה החסרה אלא רק בשלב האחרון (רק בראיון הרביעי). ואז… לאחר הראיון הרביעי, הלכה מלחמת גוג ומגוג בתוך החברה – האם ל"הגמיש" את הדרישות או שאולי לקחת את המועמד למרות התעודה החסרה. בסופו של דבר, כמו שחברות אמריקאיות גלובליות גדולות מתנהלות, הוכרע שלא לסטות במילימטר מהנהלים והדרישות. אך אל דאגה… איש ההייטק הבכיר, נקלט בחברה אחרת ובתפקיד שהוא מרוצה ממנו.
איש ההייטק הבכיר לא שיקר ולא הסתיר את העובדה שאין לו תואר. קורות החיים הממותגים היו כל כך מרשימים שאף אחד לא שם לב שחסר שאין לו תואר. כל כך התרשמו ממנו ורצו לקבל אותו לעבודה שכנראה היה להם נוח לא לשים לב שאין לו תואר. אפילו שקלו להחריג אותו מהנוהל של "חובה תואר".

מחפשים עבודה?

שידרוג בקריירה?

איך כותבים קורות חיים? קבלו את 7 הכללים לכתיבת קורות חיים ממותגים ומרשימים

  1. הדגישו את הערך המוסף שלכם –
    איך כותבים קורות חיים שמדגישים את הערך המוסף?
    חישבו על השאלות הבאות:
    – מה אתם יודעים לעשות שאחרים לא יודעים לעשות?
    – מה הייחודיות שלכם?
    – מה הערך המוסף לתעשייה הספציפית שאליה פניתם?
    – מה הערך המוסף שלכם בתפקיד הספציפי אליו אתם מתמיינים?
  2. הדגישו את התועלות שאתם מביאים לארגון.
    איך כותבים קורות חיים שמדגישים את התועלות?
    לפני שאתם חושבים על תועלות, תחשבו על הבעיות של אותו ארגון או מה הצורך של אותו ארגון.
    אחרי שנבין את הצרכים והבעיות, נוכל לציין את התועלות הרלוונטיות.
    למשל: בתחום של השמת עובדים להייטק ובכירים, בתחום שבו אנחנו ברשת אגמי עוסקים.
    אנחנו תמיד מחפשי אנשי השמה טובים.
    מה אנחנו מחפשים? מה הצורך שלנו?
    אנשי השמה שיעשו השמות.

    עכשיו זה קל!

    למצוא עבודה מתאימה מהר..

    להתקדם בקריירה

    להרוויח יותר!

    התחל כאן

    זה שאנשי השמה גם עוברים על קורות חיים ועושים ראיונות טלפוניים ופרונטליים, זה ברור אך זה לא מה שחשוב לנו.
    קריאת קורות חיים וראיונות טלפוניים ופרונטליים, אלו פונקציות, זה למעשה תיאור התפקיד.
    התועלות שאנחנו מחפשים – זה שאנשי ההשמה שיידעו לייצר השמות.
  3. הדגישו את ההישגים שלכם.
    איך כותבים קורות חיים שמדגישים הישגים?
    למשל: בתחום ההשמה, אני הייתי מצפה שעובד מצטיין יכתוב שהוא היה מצטיין רבעוני / סניפי / שנתי במקום שבו הוא עבד.
  4. כתבו משהו אישי מהלב
    איך כותבים קורות חיים עם משהו אישי?
    חשוב שקורות החיים שלכם לא ייראו כאילו הרגע מפס ייצור המוני אלא הם ייחודיים למועמד ומציגים את הקול הייחודי והאישי של המועמד ולכן הם מושכים את תשומת הלב של המעסיקים. הביאו את הקול הייחודי שלכם בתוך קורות החיים.
    משפט אחד או שניים שמאפיינים אתכם שיבטאו אתכם ויהיו ייחודיים לכם.
  5. כמובן שקורות החיים חייבים להיות אסתטיים, מבנה מסודר ונעימים לקריאה 
    איך כותבים קורות חיים אסתטיים?
    איך צריך להיות מבנה של קורות חיים?
    כשניגשים לכתוב קורות חיים, זה לא רק מה אנחנו כותבים אלא גם איך המסמך נראה, מה הפורמט שלו, מה אנחנו שמים קודם ומה אחרי, באיזה פונט עלינו להשתמש?
    כל התשובות בפוסט – קורות חיים שמגדילים ב- 40% את כמות הפניות ממעסיקים, לקריאה, לחצו כאן!
  6. קורות חיים של יותר מעמוד אחד ובמיוחד אם אתם בכירים ומנוסים – זה חובה!
    למה כדאי לנו לכתוב קורות חיים של יותר מעמוד אחד?
    ובכן, הטיעון המרכזי הוא שמה שלא כתוב בקורות החיים שלכם, לא קיים.
    המגייס לא יכול לנחש מה עשיתם והוא לא יכול לשאול אתכם שאלות על מה שלא כתוב.
    הרי קורות החיים שלנו מתווים ותופרים את הראיון עבודה.
    מדוע ולמה עלינו לכתוב קורות חיים של יותר מעמוד אחד?
    כל התשובות בפוסט – מדוע קורות חיים של עמוד אחד פוגעים בסיכויים שלך להתקבל לעבודה?
  7. מה לא תורם לקורות החיים שלכם?

    איך כותבים קורות חיים שמכילים רק את מה שצריך? 
    מה שלא תורם צמצמו ואל תהססו אפילו למחוק.
    חשוב לדעת גם מה לא כדאי לכתוב בקורות החיים.
    מה שלא משרת ולא מקדם את הקבלה שלכם לעבודה, צמצמו או מחקו.

איך כותבים קורות חיים ממותגים – סיכום

קורות החיים חייבים להדגיש את הערך המוסף, התועלות, ההישגים והמיתוג האישי של המועמד. רוב קורות החיים מכילים רק את תיאור התפקיד / דרישות המשרה ולכן קורות החיים של כולם נראים אותו הדבר בדיוק. אם קורות החיים שלך נראים כמו קורות החיים של אחרים, אתה לא נותן למעסיק סיבה לפנות אותך ואתה גם לא נותן לו סיבה לקחת אותך.
הרי אם אני מחפשת לקלוט סמנכ"ל כספים ויהיו לי דרישות כגון תואר בראיית חשבון וניסיון בניהול של מחלקת הכספים, הכנה של דוחות כספיים, מעקב וניהול תזרים מזומנים וכולי.
רוב האנשים שישלחו את קורות החיים שלהם למשרה, יעמדו בדרישות.
אז השאלה היא – למה דווקא לקחת אותך לתפקיד מבין כל אלו שיש להם את דרישות התפקיד? זה מה שצריך לחשוב עליו כשרושמים קורות חיים.
הרי לעמוד בדרישות המשרה זו דרישת סף בסיסית שעל המועמדים לעמוד בה!
בשביל להיות מוזמנים לראיון עבודה ובטח בשביל להתקבל לעבודה, חייבים להציג את הערך המוסף, את התועלות ואת ההישגים, מעבר לדרישות הסף של המשרה!

בזכות קורות חיים ממותגים, אתה תיתפס בתור מועמדים אטרקטיביים לעומת שאר המועמדים.
כשזה יקרה, אז כמובן יזמינו אותך ליותר ראיונות ומכאן שקורות החיים שטרחת לרשום, אכן פתחו לך יותר הזדמנויות. כשפונים אליך יותר, אתה בעמדה של לבחור את התפקיד הבא שלך ובנוסף אתה בעמדת משא ומתן הרבה יותר טובה.
במאמר ענינו על השאלה – איך כותבים קורות חיים מרשימים. בזכות קורות חיים מרשימים, תוכל לקצר את זמן חיפוש העבודה למינימום, להתקבל לתפקיד שאתה רוצה וגם להרוויח יותר!


3 תגובות על “איך כותבים קורות חיים מרשימים שמייצרים ראיונות?”

  1. שלום,
    אני מחפש עבודה כמנמ"ר כבר 9 חודשים אבל לא באמת מובטל כי אני עובד כפרילנס,
    אבל, לא מרגיש עם זה ממש בטוח ולכן ממשיך.
    שלחתי מאות קורות חיים וקיבלתי מעט טלפונים ועוד הרבה פחות הזמנות לפגישה.
    שילמתי עבור שדרוג קו"ח, אני משלם עבור קבלת הצעות אקסטרא, קראתי את כול העצות של כולן וכו וכו…
    התוצאה אחת, שאני הופך להיות יותר ויותר עצמאי.
    לא שזה רע, זה רק לא ממש בטוח במובן הכלכלי.

    • שלום א' היקר,
      אני מאוד מבינה את התסכול שלך.
      אני יכולה לספר שהגיעו אליי לקוחות אחרי ששידרגו אצל שני גורמים לפניי ורק אצלי הם הגיעו לשלווה ולנחלה.
      אני אסביר לך מדוע קורות החיים המשודרגים שלך לא באמת משודרגים.
      נניח שאתן לך לקרוא ספר – אני מניחה שאין לך בעיה לקרוא גם אם הספר מכיל מאות עמודים.
      עכשיו, נניח שאטיל עליך מטלה לכתוב סיפור ואפילו מדובר במקסימום 3 עמודים בנושא מסוים – נניח על משפחה במונגוליה.
      זה כבר הרבה יותר קשה מאשר לקרוא.
      וגם… אתה חייב להבין איך בנויה משפחה במונגוליה, כמה אנשים בממוצע יש במשפחה כזו, באיזה גיל מתחתנים, מה המנהגים, מה החגים שלהם, מה הם אוכלים, איפה הם גרים, מה אורח החיים שלהם וכולי.
      האם יש הבדלי מעמדות גדולים במונגוליה?
      אם קיימים הבדלי מעמדות, מה המשמעות של אותם הבדלים ואיך זה משליך על החיים שלהם?
      לפני שאתה בכלל ניגש לכתוב את הספר אתה חייב ללמוד המון על משפחות במונגוליה.
      אתה חייב להיות מומחה לתרבות המונגולית ולהיסטוריה שלה ולהרגלים המשפחתיים שלה לפני שאתה בכלל ניגש לכתוב את הסיפור הקצר שלך.
      נניח שהמטלה שאטיל עליך היא לכתוב סיפור קצר של גג 3 עמודים שיהיה רב-מכר בנושא של משפחות במונגוליה.
      אוו….. זו כבר אומנות.
      אתה גם חייב להיות סופר מדופלם וגם להיות מומחה לנושא המונגולי ואתה צריך לדעת להבדיל בין עיקר לטפל כי יש לנו מקסימום 3 עמודים.
      בשביל שיהיו לך קורות חיים משודרגים באמת, בעל השירות שמשדרג לך את קורות החיים שלך חייב להיות:
      1. מומחה לתחום העיסוק שלך – במילים אחרות, מבין יותר טוב ממך מה אתה עושה במקצוע שלך והוא צריך להבין מה עיקר ומה טפל.
      למשל – הוא צריך לדעת מה כדאי להשאיר ומה כדאי להשמיט וגם מה כדאי וחשוב להדגיש.
      שאלה – מה הסיכוי שהמשדרג יבין לפחות כמוך בתחום המקצועי שלך ואפילו שהוא בא מרקע של כח אדם?
      רוב האנשים שבאים מרקע של כח אדם מבינים בתחום ספציפי אחד בלבד – הם לא מבינים גם במערכות מידע וגם בכספים וגם באלקטרוניקה וגם הנדסת מכונות וגם בניהול מוצר.
      בפועל, הם "ישדרגו" לגם וגם וגם.
      2. אומן בכתיבה שיווקית – נותן השירות צריך להיות גם מומחה בכתיבה שיווקית.
      שאלה – מה הסיכוי שהמשדרג שבא בדרך כלל מרקע של כח אדם יידע כתיבה שיווקית?
      3. "סופר מדופלם" = מומחה שיווק לקורות חיים. הוא לא צריך להיות רק "אומן" בכתיבה שיווקית אלא צריך לדעת איך לגרום לקורות החיים שלך לבלוט מעל כולם.
      הרי כאשר אתה מגיש מועמדות למשרה, גם כל המתחרים שלך הם פחות או יותר בעלי אותו ניסיון.
      אז הוא צריך לדעת מה הבידול שלך? מה אתה יודע לעשות שאחרים לא יודעים לעשות?
      הוא צריך לזקק את זה מהמידע שאתה נותן לו.
      כאשר התחלתי את דרכי בתחום שידרוג קורות חיים, שיחה כזו לקחה בממוצע 6 שעות.
      היו גם שיחות של 10 שעות.
      שאלה – מה הסיכוי שהמשדרג שבא מרקע של כח אדם יהיה גם איש שיווק מעולה?

      * יש הרבה שחושבים שמי שיודע לקרוא קורות חיים, הוא יידע גם לכתוב קורות חיים.
      זה כמו לומר שמי שיודע לקרוא ספר, יודע גם לכתוב ספר.
      מי שיודע לקרוא קורות חיים, לא יודע לכתוב קורות חיים!
      גם אם הוא קרא עשרות אלפי קורות חיים בחייו.
      מדובר בכישורים אחרים לגמרי.

      תחשוב למשל כמה זמן לוקח להכין מצגת מעולה – לחשוב על התוכן, מה נכנס ומה לא, איך לעצב אותה וכולי.
      מדובר בהמון עבודה שדורשת גם מומחיות גדולה במספר תחומים.
      אין הרבה אנשים שתהיה להם מומחיות לתחום העיסוק שלך יותר ממך, מומחיות לתחום של כתיבה שיווקית ומומחיות של "סופר מדופלם"
      לכן, היו מגיעים אליי הרבה אנשים לאחר ששידרגו פה ושם ולא קיבלו את התוצאות המיוחלות.
      לי יש מעל עשור ניסיון בתחום של השמה – אני מכירה את כל המקצועות בשוק העבודה ואני יכולה לדבר איתך את השפה המקצועית שלך.
      בנוסף, יש לי מעל 5 שנות ניסיון בשיווק והמון ניסיון בכתיבה שיווקית.
      לאחר זמן קצר, שיכללתי את השיטה וכתבתי טופס שאנשים היו עונים שם על שאלות.
      יש אנשים שלקח להם שבוע- שבועיים למלא את הטופס הזה.
      הם היו עונים על שאלה ואז נזכרים בעוד פרט ומוסיפים ועוד פרט ומוסיפים, עד שהיו מגישים לי את הטופס בחזרה.

      לאחר מכן, הייתי יושבת איתם ועוברת על קורות החיים שלהם ו"מסדרת" לפי מה שהם רשמו.
      ואז היתה להם "דוגמא".
      היתרון בשיטה הזו זה זה לאחר שהיתה להם "דוגמא", חלקם החליטו להשקיע והכינו לעצמם גרסאות מותאמות לכל משרה.
      הם הבינו את ה"שטנץ".
      היו כאלו שהכינו 12 גרסאות והיו כאלו שהכינו 30 גרסאות.
      כולם מצאו תיקתק עבודה.
      הרבה מהם תוך חודש.
      ל"איטיים" לקח חודשיים.
      זכור לי מקרה של מועמדת לא-צעירה שלקח לה שבוע בלבד למצוא עבודה.
      היו כאלו שהיו מובטלים שנה וחצי ולאחר התהליך הזה, לקח להם חודש למצוא עבודה חדשה.
      גם אנשים לאחר תקופת אבטלה ארוכה, לקח להם ממש מעט זמן למצוא עבודה (חודש בממוצע).
      חלקם הסתפקו רק בגרסה אחת וזה גם עשה את העבודה והם מצאו עבודה ממש מהר.
      חלקם לקחו את זה לשלב הבא והכינו גרסאות מותאמות.

      לסיכום – אתה לעומת רוב המשדרגים:
      1. אתה בסך הכל צריך כלים והכוונה בנוגע לכתיבת קורות חיים – בידול ומיתוג אישי (רוב המשדרגים לא מבינים בזה כי הם לא אנשי שיווק וגם אם היו אנשי שיווק אז הם לא מבינים בעולם העבודה כי צריך את השילוב של גם וגם)
      2. לך יש את הידע המקצועי – אתה מבין את התחום שלך (הרבה יותר מרוב המשדרגים).
      3. רק אתה תהיה מוכן להשקיע את הזמן הנדרש בשביל להשקיע מה שצריך (שעתיים עבודה של מומחה אמיתי זה לא 400 ש"ח כולל מע"מ. בארצות הברית קורות חיים עולים 1000 דולר ואין שם מע"מ וגם שם אני לא בטוחה לגבי המומחיות של המשדרגים)
      4. רק אתה תהיה מוכן להשקיע בהכנת גרסאות מותאמות (תחשוב אם היית צריך לשלם על כל גרסה מותאמת רק 400 ש"ח והיו מייצרים לך 10 גרסאות אז המחיר היה 4000 ש"ח)

      בנוגע לסוגיית העצמאי –
      להיות עצמאי זה לא דבר "רע" כי מבחינת ביטחון תעסוקתי, אין לאנשים במגזר הפרטי ביטחון תעסוקתי.
      היחידים שיש להם ביטחון תעסוקתי אלו עובדי ציבור / עובדי מדינה.
      זה לא קל במדינת ישראל לפתוח עסק מפני שמדינת ישראל לא מספיק מעודדת עסקים קטנים.
      אני חושבת שהמדינה נותנת מעט מאוד עזרה ביחס לתרומה של העסקים הקטנים למדינת ישראל ולכלכלה המקומית.
      זה לא קל מהרבה בחינות להיות עצמאי כי להיות עצמאי מצליח המשמעות היא שאתה צריך להיות גם טוב בפן המקצועי של מה שאתה עושה וגם לעשות שיווק ומכירות בצורה טובה.
      אתה חייב לאהוב שיווק ומכירות בשביל להצליח.
      הרבה אנשים יכולים להיות מעולים בפן המקצועי אבל אם הם לא יעשו שיווק ומכירות בצורה טובה אז לא בטוח שתהיה להם פרנסה מספקת.
      יכול להיות שהעסק שלך יתפתח ויצליח והוא יהיה הרבה יותר טוב ומספק (גם מבחינת פרנסה) לעומת עבודה של שכיר.

      שיהיה בהצלחה!
      נורית

  2. שלום,
    קראתי בעיון רב את ההמלצות שלך וכן את המענה לבחור ה״עצמאי״
    אני מחפש עבודה מיזה זמן מה וכמעט לא מקבל התייחסות לקו״ח שלי. הקו״ח כתובים רק באנגלית (שהיא לא שפת האם שלי). האים יש צורך לשלוח נוסח בעיברית. מדובר על משרות בכירות בהי-טק ?

    תודה,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *