גיוס עובדים ברשתות חברתיות
גיוס עובדים ברשתות חברתיות זה כבר "אולד ניוז" .
מה שמפתיע זה הזינוק הגדול משנה לשנה בכמות גיוס העובדים דרך רשתות חברתיות.
בדיוק לאחרונה התפרסמה לאחרונה כתבה ב- The Marker , (ולמען הגילוי הנאות, שבה גם אני רואיינתי)
הנתון ה"מפתיע" שנמצא על פי סקר הוא
שבתוך שנתיים נרשם זינוק של 60% במספר המעסיקים המגייסים עובדים דרך רשתות חברתיות
כמובן שלינקדאין מובילה בגיוס עובדים דרך רשתות חברתיות.
מבין כל הרשתות לינקדאין מניבה את כמות הגיוסים הכי גדולה.
לדעתי, הנתון של גיוס עובדים ברשתות חברתיות מוטה בצורה מאוד חזקה דווקא למטה כיוון שגם בשיטת "חבר מביא חבר",
אנשים מביאים לחברות את החברים שלהם שאותם הם מאתרים דרך הרשת החברתית לינקדאין.
בנוסף, גם חברות השמה מאוד חזקות בפעילות שלהן בלינקדאין ולכן גם מה שמוגדר בתור גיוס של חברת השמה, המקור לגיוס עשוי להיות לינקדאין.
יכול להיות ש-% האיושים של חברת השמה, 50% מקורם בגיוס עובדים דרך הרשת החברתית לינקדאין.
כמובן שכמו בכל דבר ישנם יתרונות וחסרונות לגיוס עובדים דרך רשתות חברתיות.
היתרונות הם די ברורים –
למגייסים ישנה גישה לכמויות למועמדים שהם לא יכלו להגיע אליהם לפני עידן הגיוסים ברשתות החברתיות.
היתרונות ברורים גם למועמדים כיוון שמועמדים עשויים לקבל הצעות להזדמנויות קריירה מאוד אטרקטיביות מבחינתם ואפילו שהם אינם מחפשים עבודה.
ישנם גם חסרונות לגיוס עובדים ברשתות חברתיות-
מגייסים בארגונים יפנו לעובדים בארגון ויבקשו מהם את החברים שלהם.
העובדים יעשו חיפושים וייזכרו ב"הוא" שעבד איתם לפני 3 שנים או ב"הוא" ששירת איתם בצבא.
העניין הוא שלרוב החברים שלנו יהיו מאוד דומים לנו.
אנחנו נכיר אותם במהלך השירות הצבאי או הלימודים המשותפים באוניברסיטה או ממקום עבודה קודם.
לכן, הגיוון בארגונים, שיש לו חשיבות גדולה מבחינת התרומה להצלחתו של הארגון, יירד.
אני לא הייתי רוצה לגייס עובדים שכולם נראים אותו הדבר / חושבים אותו הדבר.
הייתי רוצה לקבל נקודות מבט שונות, חשיבה אחרת לתקוף על מיני בעיות וכו'.
מועמדים עשויים לקבל יותר מידי פניות ולהרגיש שהם מוטרדים יתר על המידה ועם הזמן האפקטיביות של הפניות תלך ותרד.
מועמדים גם עשויים לחשוף מידע ברשתות החברתיות שעלול לפגום בסיכויים שלהם או שאנחנו המגייסים עשויים לקבל רושם מוטעה שאין קשר בינו לבין המציאות.
מוזמנים לקרוא הכתבה מצורפת מטה שמרחיבה את הנושא של גיוס עובדים ברשתות חברתיות.
לקריאת הכתבה באתר דה-מרקר , ליחצו על הקישור לכתבה